KASVATUS- SEKÄ MYYNNIN JA MARKKINOINNIN ALAN HYBRIDI. KIINNOSTAVA YHDISTELMÄ, EIKÖ ? 


TRADENOMI

on myynnin ja markkinoinnin moniottelija

Opinnoissa syvennytään liiketalouden osaamisalueisiin joiden keskiössä on markkinointiosaaminen, myynti ja talousosaaminen.  Henkilöstö, juridinen osaaminen sekä lisäkouluttautuminen sosiaalisen median markkinointiin ovat minua.  Pitkä myyntitausta auttaa minua kohtaamaan mitä moninaisimpia asiakaskohtaamisia ja tilanteita ammattitaidolla, kuunnellen, myötäeläen ja ratkaisuja etsien. Iloisena ja positiivisena ja innostaen. 

Olen opiskellut saksan Regensburgissa kansainvälistä markkinointia. Se oli mieletön mahdollisuus ja valtavan hieno kokemus . 

Yrittäjyys on ollut keskeisessä roolissa liiketalouden opinnoissani ja olen toiminut myös yrittäjänä osana opintojani. Minä tein kollegani kanssa innovoimamme tapahtuman myyntiä ja meillä oli parhaimmillaan 12 työntekijää viidessä eri kaupungissa. 

Minut palkattiin autoalalle jo opiskeluaikana ja sillä tiellä lopetin 17 vuotta myöhemmin. 

YHTEISÖPEDAGOGI

on yhteisökasvattaja, ohjaamisen asiantuntija ja  nuorisotyön erikoisosaaja

Yhteisöpedagogin ammatillisen osaamisen ytimessä on yhteisöjen kehittäminen ja ohjaaminen. Yhteisöpedagogi kehittää yhteisöjen ja yksilöiden hyvinvointia. Nuorisotyö suuntautumisessa kehitetään valmiuksia edistää nuorten hyvinvointia, osallisuutta ja aktiivista kansalaisuutta sekä ehkäistä syrjäytymistä. 

Tutkinto valmistaa moniammatillisiin toimintaympäristöihin yhteiskunnan eri sektoreilla ja korostaa käyttämään erilaisia verkostoitumisen muotoja ja yhteiskunnallisen vaikuttamisen kanavia. Osaamiselle on kasvavaa kysyntää myös liike-elämän puolella. Työhyvinvoinnin merkitys otetaan vihdoinkin vakavasti. 

Työelämässä olen päässyt hyödyntämään juuri näitä teesejä mm. maahanmuuttajien, syrjäytymisvaarassa olevien, päihdeongelmaisten ja yhteiskunnalliseen vaikuttamiseen pyrkivien kanssa. Yhteisöpedagogi toimii aina hyvinvointi edellä !  

TÄMÄ YHDISTELMÄ ANTAA MINULLE PÄTEVYYTTÄ JA MONIOSAAMISTA VAATIVIIN TEHTÄVIIN OHJAAJANAESIHENKILÖNÄ SEKÄ

ERILAISIIN KEHITYS- JA PROJEKTITÖIHIN. 

Ihmisten kohtaaminen on tärkeää kun myydään tai ostetaan jotain. Se on vähintään yhtä tärkeää kun kuunnellaan tai ollaan läsnä jonkun erityistarpeessa olevan ihmisen kanssa.

Silloin fokus ja herkkyys on oltava terävimmillään. Kaupassa voi hävitä, siitä selviää rahalla. Hädänalaisen ihmisen kohtaamisessa panoksena voi pahimmillaan olla kyse elämästä ja kuolemasta.

Järjestö ja yhdistystoiminnassa on nykyään entistä tärkeämpää tunnistaa "ostajien" eli rahoittajien ja "asiakkaiden" eli palvelun käyttäjien hienovaraisia ostosignaaleja. Näitä kutsutaan myös tarpeiksi.  Palveluitaan ja tuotteitaan on kyettävä markkinoimaan. Pehmeä myynti ja markkinointitaito on todellinen taitolaji. Pitääkö myydä vai etsitä ratkaisuja ja löytää mielekkäitä mahdollisuuksia asiakkaan tarpeisiin ?


Ihmisten kohtaaminen on se minun ”juttu” mitä ei voi paperilla selittää. se pitää kokea!

Jussi Räsänen. Tuorepuristettu since 2019
Luotu Webnodella
Luo kotisivut ilmaiseksi! Tämä verkkosivu on luotu Webnodella. Luo oma verkkosivusi ilmaiseksi tänään! Aloita